VISUEL IDENTITET

 

Dit brand møder øjnene først. Derfor skal din visuelle identitet kunne kommunikerer stærkt – analogt og digitalt.

Hvad er værdien af en visuel identitet?

Dit brand møder øjnene først og det er ofte uden at have fået en forklaring eller have mødt folkene bag. Det er førstehåndsindtrykket du skal give og det er afgørende for om du bliver valgt eller fravalgt.

Du har ikke råd til at give et dårligt indtryk – dit brand skal være letgenkendelig og ensartet, både i din kommunikation og i det visuelle udtryk. Den røde tråd skal hjælpe med til at kerneværdier og holdninger bliver aflæst korrekt i dit kommunikative univers og din visuelle identitet. Din målgruppe skal hurtigt kunne aflæse dit brand, for kampen om opmærksom er benhård.

Med en visuel identitet bliver du sikret en stærk identitet, der giver et godt grundlag, når din virksomhed eller brand skal møde verden. Sammen sikre vi at din identitet bliver realiseret på alle platforme, både de analoge og de digitale.

Hvordan kan NjordGlimt hjælpe dig?

Din visuelle identitet består af en lang række elementer, som tilsammen skal kunne kommunikerer det rette budskab ud til verden. Logo, farver, skrifttyper og grafiske elementer, taglines og fotostil skaber din visuelle identitet.

Med en visuel identitet fra NjordGlimt har du også mulighed for at få en masse visualiseringer, så du kan se, hvordan din identitet ser ud på forskellige emner. For at du kan implementerer din visuelle identitet, er du nødt til at have et værktøj – Den visuelle designguide. Med designguiden i hånden er du sikret at din visuelle identitet altid bliver præsenteret korrekt.

Du kan også vælge at komme med et oplæg selv, så får du det rentegnet, efterhånden som behovet opstår.

DESIGNGUIDE ONLINE

Dit værktøj til din visuelle identitet, er designguiden. Du modtager et link til din designguide. Her kan du se, mærke og høre din visuelle identitet – og kommer der ændringer, vil den altid være opdateret. Designguiden indeholder en lang række beskrivelser til de enkelte elementer.

Brug af logo

Logo i farver, S/H, negativ. Regler for brug, størrelse og placering.

Farver

Primære og sekundære farver angives for din kommunikation.

Typografi

Typografi, hvor og hvordan den bruges.

Billedstil

Fotos skal bruges på en konsekvent og ensartet måde. Krav til billeder bliver tydeliggjort.

Supergrafik

Supergrafisk elementer, skaber genkendelighed, uden brug af logo.

Eksempler

Du får eksempler på produkter, for at vise hvordan designet ser ud i virkeligheden.

Menu